Firmaların doğa dostu bir tavır takınmalarına alışmaya başlıyoruz. Çoğu zaman samimiyetinden şüphe duysak da olumlu çıktılar elde edebiliyorsak çevremiz adına bir kazanımdır diyebiliriz (miyiz?).

İstanbul 2010 AKB ve Ekolojik Pazar ?

  • Posted: Cuma, Kasım 06, 2009
  • |
  • Author: CresCent
  • |
  • Filed under: Sanat

Konuya ilgililerce gayet iyi bilinen Şişli Ekolojik Pazar'da 7 Kasım’dan itibaren naylon torba kullanımı tamamen kaldırılacakmış. Bu süreçte pazarda kese kağıdı da bulundurulacakmış fakat asıl amaç bez torbaya yönlendirmek. Parantez içindeki linkten detaylarını okuyabileceğiniz haberde dünyadan enteresan bilgilere de yer verilmiş. (http://www.bugday.org/article.php?ID=3506)

Dünya ve Türkiye Naylon Torbadan Vazgeçiyor

  • Çin’de ince naylon torbalar tamamen yasaklandı.
  • İrlanda’da ve Tayvan’da naylon torbalar bedava verilmek yerine satılmaya başlayınca müşterilerin pek çoğu pamuklu torbalara geçti.
  • Güney Afrika ve Bangladeş’te logarları tıkayan ve sele sebep olan poşet kullanımı tamamen yasaklandı.
  • San Fransisko, Amerika’da naylon poşetin yasaklandığı ilk şehir, Alaska ise ilk eyalet oldu.

Bunların hepsi çok güzel. Ben başka bir yere takıldım. İlgili haberin başında der ki:

İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı’nın desteklediği Şişli %100 Ekolojik Pazar, 7 Kasım’dan itibaren naylon torba kullanımını tamamen kaldırıyor.

İstanbul 2010 AKB ne yaparak ekolojik pazarı destekliyor bunu merak ediyorum. Daha doğrusu gerçekten destekliyor mu? Yoksa sadece bu metinde olduğu gibi adının kullanımına izin verip bu tip duyurulara hava katarak mı destekliyor.

Pek çok şaibeye karışan bu ajansın adını kullanmak bir değer mi katar yoksa bende olduğu gibi tam ters bir etki mi yapar bu ayrı bir soru.

Haberi Buğday Derneğinin web sitesinden okudum.

Ekolojik Pazar'ı ve İstanbul 2010 AKB'yi yan yana yazmak kimin fikri bilemiyorum ancak bende pek olumlu bir etki yarattığını söyleyemem. AKB ajansı eğer gerçek anlamda bir destekte bulunuyorsa bundan elbette memnun olurum. Ajansa bununla ilgili bir mail attım, cevabını dört gözle bekliyorum. Paylaşabileceğim bir cevap gönderirlerse onu da buradan duyuracağım.


0 people have left comments

Commentors on this Post-