Firmaların doğa dostu bir tavır takınmalarına alışmaya başlıyoruz. Çoğu zaman samimiyetinden şüphe duysak da olumlu çıktılar elde edebiliyorsak çevremiz adına bir kazanımdır diyebiliriz (miyiz?).

Ecofont !

  • Posted: Pazartesi, Ocak 12, 2009
  • |
  • Author: CresCent
  • |
  • Filed under: Teknoloji


Bundan birkaç gün önce dikkatimi bir haber çekti. Hollandalı Spranq adında bir ajans %20 daha az toner harcayan bir font üretmiş.
Daha önce firmaların toner masraflarını azaltmak için pek çok yol denediğini hepimiz biliyoruz (doldurma tonerler, yazıcı ayarlarında oynamalar vs.). Fakat bu enteresan ve farklı bir çözüm olmuş. Sonuçlarını denemeden bilemiyoruz tabi ancak fontun yazarları geç saatlere kadar çalışıp bol bol kahve tükettiklerini ve nihayetinde karakterlerin içinde daire şeklinde boşluklar açarak mevzuyu çözdüklerini belirtmişler sitelerinde. Çok çalıştık diyorlar yani.

Ben de konuyu tasarım üstadı Emin Kelekçi'ye (bknz: http://www.eminkelekci.com/ ) bir danışayım istedim. Çalışmalar takdire şayan tabi, ancak sadece toner değil, kağıttan da tasarruf ettirebilecek komple bir çözüm sunulabilse daha muazzam olurdu. Üstadın önerisi küçük ama net okunabilir fontlar, hatta satır araları da azaltılırsa bir sayfaya daha çok metin sığdırılması yönünde.

Kağıt deyince ben de hemen ülkelerin kağıt tüketimlerine biz göz attım. Fontu yazan abilerin ülkesi, Hollanda, 203,2 kg/kişi/yıl ile dünyada en fazla kağıt tüketen ülke çıktı. (bknz: http://www.geridonusum.org/) Türkiye'de bu sayı 42 kg/kişi/yıl. Yorumsuz bırakıyorum.

(Keşke font, tasarım olarak biraz daha kullanılabilir olsaydı.)

0 people have left comments

Commentors on this Post-