Firmaların doğa dostu bir tavır takınmalarına alışmaya başlıyoruz. Çoğu zaman samimiyetinden şüphe duysak da olumlu çıktılar elde edebiliyorsak çevremiz adına bir kazanımdır diyebiliriz (miyiz?).

Geridönüşümlü Post-It

  • Posted: Cumartesi, Temmuz 31, 2010
  • |
  • Author: CresCent
  • |
  • Filed under: Pazarlama, Sosyal


3M firması "Greener Notes" adı altında yeni ürünler piyasaya sürdü geçtiğimiz aylarda. Kağıt temelli geri dönüşümlü malzemeden ürettikleri bu yeni post-it'lerin çeşitleri de bulunuyor. %100 geri dönüşümlü, içinde en az %30 geri dönüşümlü malzeme kullanılmış olanlar vs. Bence geç bile kalınmış bir uygulama.

Ancak bu gecikilmiş uygulamaya bir de yine klasik diyebileceğimiz bir yeşil pazarlama yöntemi de eklenmiş. Alınan her paketten çıkan kodlar aşağıdaki web adresine giriliyor ve 3M bu aldığınız ürün vesilesiyle bir ağaç dikiyor. Hedef 100.000 ağaç, şu anda 200 ağaç dikilmiş durumda. Projenin çok hızlı ilerlediği söylenemez yani.

Detayları buraya tıklayarak öğrenebilirsiniz. Yalnız üründen çıkan promosyon kodunu yazmanız yeterli olmuyor, ürünü nereden aldığınız, başka hangi çevreci ürünleri tercih ettiğiniz ve firmanızda kaç kişi çalıştığı gibi soruları da cevaplayarak 3M'in veri toplamasına da yardımcı oluyorsunuz.

Çevreci Post-It hakkında daha fazla bilgi için buraya tıklayabilirsiniz. "Buy One, Plant One" adıyla yürütülen kampanya
sadece Amerika'da uygulanıyor.

Buna benzer bir uygulamayı daha önce Kimberly-Clark'ın yaptığını önceki yazılarımdan birinde bahsetmiştim. Bu tip uygulamaların doğru olduğunu düşünüyorum, post-it sayesinde http://www.americanforests.org/ adresinden haberdar olmayı da ayrıca bir kâr sayıyorum. Ancak pazarlama adına dahice bir uygulama olduğunu söyleyemeyeceğim.

0 people have left comments

Commentors on this Post-